Fine turer i distriktet

Fra mandagens fottur,
Som jeg lovet deg, kommer rapporten fra søndagens tur med den nye bilen. Vi dro avgårde mot Falassarna med begge hundene i bilen og mitt badetøy så klart! Vi stoppet i Platanias, hvor bølgene gikk hvite, og det var uforsvarlig å svømme.
mye bølger på søndag,
Jack bjeffer irritert: KOM TILBAKE!

Ute ved Falassarna stranda var det mye bedre siden den ligger på Kretas vestkyst og Nordavinden ikke skapte så store bølger.

Jack tør ikke gå ned trappen alene,

Jeg og hundene badet, og så gikk vi en tur i den helt ytterste delen av stranda nærmest de arkeologiske utgravningene av antikke Falassarna.

Så kjørte vi til den første stranda der den lille havna ligger, og spiste på Kapetan Nikolaos. Her var det masse katter og lite folk på denne vindfulle oktobersøndagen.

tavernaen,

Mandag morgen og tur til Apokoronas. Dimtris fra GS Tours, kjørte rundt og plukket opp deltagerne fra deres forskjellige hoteller. Med på denne mandagen var: Kari og Kjell, Arnt, Toril og Michael fra Tyskland.
i Douliana,

Kari, Toril, Arnt, Michael og Kjell i hulekirken,
Dimitris kjørte oss ut til Douliana, og så satte han oss av der. Vi gikk gjennom landsbyen og tok den etterhvert velkjente stien ned igjennom dalen til hulekirken.
Vi hadde deilig vær og koste oss virkelig på hele turen ned til Almirida.
Douliana,

advokadotre,
På grunn av vinden og bølgene, badet vi inne i bukten og koste oss med et avkjølende bad sammen, før Dimitris plukket oss opp og kjørte oss til Fres.
etter badet i Almirida,
Vi var sultne og maten og atmosfæren på torget i Fres, var som vanlig eksepsjonelt bra.
hygge ved bordet med Dimitris,

god mat og atmosfære i Fres,
Alle deltagerne var kjempefornøyde, og vi hadde en deilig avslappende stund. Naturen er fantastisk i denne delen av regionen, med åsene og fjellene bak, og de gamle husene i denne levende landsbyen. Damene i selskapet besøkte også danskene som selger glass i Fres, mer om dette i et annet innlegg.

Vi kjørte Toril til Vrisses, hvor hun skulle ta bussen til Sfakia og deretter båten til Loutro. Misunnerlig! Resten ble kjørt tilbake til hotellene deres.
Dimitiris ved rattet,

mot Vrisses.

To flotte turer og jeg har lite energi i dag, hviler ut før høstens siste byvandring. Nå regner jeg med at sesongen er på hell, MEN hvis noen melder seg, drar vi til Douliana igjen neste mandag, og jeg går til Halepa på fredag hvis behov.